
Stjärnorna tar hjälp av fansen i ”Mitt Liv Som Skidskytt”
Den 24 maj 2024 gör ”Mitt Liv Som Skidskytt” comeback i ny skrud. Formatet som tidigare sänts på tv flyttar ut på Youtube där skidskyttestjärnorna Sebastian Samuelsson, Sara Andersson, Jesper Nelin och Hanna Öberg publicerar vloggar om sitt liv. Med det får fansen en ny, ofiltrerad bild av sina idoler och de ges även möjlighet att påverka innehållet.
- Det känns kul att vara med i MLSS och kunna visa upp vad vi gör lite mer bakom kulisserna. Det är lite ovant och nytt med att vlogga men jag tycker att det har varit roligt, säger Sara Andersson.
Först ut är junioren Sara Andersson som nyligen blev uttagen till det svenska skidskyttelandslaget. Därefter publiceras ytterligare 15 vloggar med Jesper Nelin, Hanna Öberg och Sebastian Samuelsson i fokus. Samtliga vloggar samlas på Svenska Skidskytteförbundets Youtube-kanal från maj till årsskiftet. Med det får tittarna en inblick i hela säsongen, från försäsong och sommarträning till tävlingssäsong.
– Formatet känns helt rätt i tiden. Tittarna får en helt annan känsla för människorna bakom prestationerna, men roligast är kanske att fansen själva kan vara med och påverka vad de vill se genom att interagera med sina idoler på sociala medier, säger Håkan Blidberg, Marknadschef på Skidskytteförbundet.
I tidigare säsonger har material som stjärnorna själv spelat in, varvats med innehåll från ett filmteam. Genom att flytta ut formatet på Youtube och klippa innehållet som vloggar blir tittarupplevelsen mer ofiltrerad och äkta. Dessutom uppmuntrar både förbundet och de medverkande till att fans ger input på vad de vill se i nästa vlogg, genom kommentarer på sociala medier. Det gör tittarna till medskapare och produktionen interaktiv. Produktionen av “Mitt Liv Som Skidskytt” är sponsrat av ATG. Spelbolaget är sedan 2018 huvudsponsor för Svenska Skidskytteförbundet.
– Skidskytte tillhör Sveriges mest populära sporter och det känns både roligt och spännande att låta fansen vara en del av processen. Det här har vi inte testat tidigare men jag hoppas att fler får upp ögonen för sporten, säger Johanna Åberg, marknadschef på ATG.
Följ Svenskt Skidskyttes youtubekanal för att inte missa någon kommande vlogg!
Publicerad: 2024-05-14
Senast uppdaterad: 2024-05-16